Himlen tvättar jorden idag


Tänkte gå hem efter jag slutat jobbet idag. Det är ju bara åtta km. Nu har jag slutat men istället för att dra på mig skorna och börja vandra sitter jag här vid en dator. Regnet smattrar mot taket och jag känner verkligen inte för en dusch. Det blir alltså till att vänta på mor och far som kommer förbi vid halvfyra.

Det innebär alltså att jag har nästan tre timmar jag kan tillbringa vid denna dator. Läge för ett otroligt bra blogginlägg va?! Synd att jag inte har så mycket att säga.. Jag kan dock ta upp ett lite oroväckande faktum...

Jag är lite av en nörd. Nu tänker ni väl "men ofta du kom på det nu?" Men jag pratar om en speciell sorts nörd. En sportnörd. Det är inte så att jag själv utövar sport, det är för krävande, men de senaste kvällarna har jag suttit i soffan bredvid pappa och ryckts med i VM:s magiska värld. Det är faktiskt riktigt trevligt att sitta där medan pappa ifrågasätter domaren, klagar över alla filmningar och konstaterar att mittbacken är helt dum i huvudet om han tror han ska komma undan med sin tackling. Jag sticker in något mm.. eller jo.. ibland, osäker på om han pratar med mig, spelarna eller sig själv.  




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0