Mitt i skönheten


Blev ingen städning idag. Dagen spenderades istället med att försöka få tag på den som gett mig jobbet. Första försöket gjordes klockan 09.14 men ingen ville svara på andra änden. Efter detta gjordes ungefär ett försök varannan timme, både på hem- och mobiltelefonen. Sen ringde jag till arbetsplatsen för att se om denne någon stod och slavade i köket. Så var inte fallet. Jag ringde till och med grannen till denne någon för att se om hon visste var jag kunde finna denna okontaktbara person. Nej, det visste hon inte. Efter att nästan hela dagen gått ringers så denne någon och talar om att mobiltelefonen hade gett upp tidigt denna morgon och att den vanliga telefonen varit död sedan länge.

Meningslös dag? Ja, lite kanske.

Och vädret är inget att hurra för så man kan inte bara njuta v sommaren heller, eftersom den inte verkar vilja infinna sig någon gång. Jag har faktiskt längtat lite efter Umeå idag. Där kan man alltid hyra en film eller hänga på ett café med vänner om vädret inte är av det bästa slaget.

Men när jag längtar efter staden kliver jag bara ut genom ytterdörren, ser mig omkring och konstaterar att hemma är nog den vackraste platsen på jorden.

En bit av huset.


En bit av vägen.


En bit av våran gärdsgård och träden jag klättrade i som liten.


Ännu en bit av mitt underbara hem.

Kommentarer
Postat av: mamma

Fina bilder, synd bara att gräsmattan är så övervuxen så man kan tro det är ett ödetorp..;P

Lägg gärna in lite bilder på blommorna som nyss har kommit på plats så ser det lite mer "livat" ut..=D PUSS!

2010-06-21 @ 13:55:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0