Hejdå mattematik!


Nationella prov i matte, i fyra timmar, är ungefär lika behagligt för hjärnan som det är för tänderna att dricka te och äta glass samtidigt. Innan tänker man "jo men det här borde funka..." sen när man börjar inser man vad hemskt det faktiskt är. Detta gäller då både te+glass och nationella. 

Det positiva i detta är att jag nu har haft mitt sista matteprov! Jag kunde välja att läsa Matte C nästa år men jag valde med glädje bort det för att istället läsa pedagogiskt ledarskap. Jag tror jag får mer användning av det då jag i framtiden vill bli någon som bossar runt med folk, på ett pedagogiskt vis;)

Och det positiva i problemet med te+glass är att man kan ju helt enkelt skita i att dricka te.

Nu fick glassen och teet mig att tänka på Emilia och Lenita... saknar dem nå fruktansvärt!
 


Kommentarer
Postat av: Ronja

Och hallå svenska alltså?



Efter som du stavar matematik med två t. :P

Visst är jag för söt ibland?

2010-05-19 @ 14:28:44
URL: http://egosumronjaosterud.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0