Snuvad på sömn


Jag tog mig med stor möda upp ur sängen denna morgon, drog på mig kläderna som i slowmotion och hasade mig ner till frukosten. Jag snörvlade och nös och höll på att snora i gröten (liten överdrift kanske). Sedan tog jag mig iväg till skolan där jag med tunga ögon sitter med mina klasskompisar och väntar på att lektionen ska börja.

Läraren börjar bli lite sen och Matilda kollar läget på fronter. Där står att läraren är sjuk och att vi kunde ha tagit en trevlig sovmorgon allihopa. Det sista stod inte men det var ju så, man kunde i detta nu slumrat sött i sin säng och drömt om härliga ting.

Istället sitter man här, trött och småsur, och bloggar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0