Trött liten dikt


Sitter just nu på mitt rum, känner mig så trött och dum.
Borde plugga spanska ord, finns det något värre på vår jord?
Lunchen min den var så fin, en macka och en apelsin.
Ut genom fönstret jag kastar en blick, gud vilket tråkigt väder vi fick.
Jag skickade ett sms till min mor, inte far, men på guidad tur på skansen hon var.
Hon har fullt upp med att titta på djur, jag tror minsann jag ska ta mig en lur.
Nej duscha det är vad jag ska, då kommer allt säkert kännas så bra.

En riktig poet, det är vad jag är;)


Kommentarer
Postat av: Anonym

poet, min käre Lidqvist, ni är en poet!

2010-05-25 @ 22:27:09
Postat av: mamma

Oh en sådan diktarådra du har, den kan knappast komma från din far....;P

2010-05-29 @ 19:00:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0